fredag, juni 05, 2009

PR, reklam, integrerad marknadskommunikation – spelar det någon roll? « Newsdesk PR 2.0

Jag tar in den här grejen hit. Har lyssnat på video där Richard Gatarsk uppträder. Skall kolla hans blog weconverse.

PR, reklam, integrerad marknadskommunikation – spelar det någon roll? « Newsdesk PR 2.0: "Richard Gatarsk skriver för några dagar sen på sin blogg (weconverse) att det är dags att “ifrågasätta begrep som reklam och PR”; ett inlägg som fick sin inspiration från Fredrik Wackås bloggs inlägg “Sociala medier kräver samarbete mellan reklam och PR”, som I sin tur hänvisade till Martin Lindvalls bloggs inlägg “Sociala medier allt viktigare kanal”. Som in sin tur hänvisade till bloggen Socaial Media Optimizations inlägg “Marketers Still Struggling With Social Networks”.

Ja, medielandskapet förändras. Och mycket med det. Inte minst de kommunikativa verktygen som står till vårt förfogande. Tillsammans med de gamla metoderna går de gamla benämningarna i graven, och ersätts med nya metoder och nya benämningar.

Men den som hänger upp sig på benämningarna på bekostnad av metoderna och möjligheterna gör sig en björntjänst.

En sak är tämligen säker och det är att näringsidkare alltid kommer att vilja kommunicera med och skapa goda relationer med sin marknad. Vad det nu heter och kallas är sekundärt. Därför tycker jag också att det känns lönlöst att prata..."
Skicka en kommentar