fredag, oktober 12, 2007

Annie - september 2005 om Karpaltunnel-syndromet

Helge: Jag kollar på Webben, vem som skriver om karpaltunnel-syndromet. Faktiskt, musiker kan drabbas av broblemet. Tänk på en violinist eller cellist. Hur väl känner musiklärare till problemet? Annie berättar om sitt piano-spelande. Detsamma gäller naturligtvis många andra instrument. Vem har fått besvär pga. för mykcet träning och musik?

Annie - september 2005: "Men, solen skiner ju! Varför sitter jag här? Fastnade i Wikipedia, läste lite om karpaltunnel-syndrom, och kände mig lättad över att inte ha drabbats under de där åren då jag spelade piano fem timmar om dagen (inte för att jag blev otroligt, fantastiskt bra - det var mest sån där besatthet som man kan ha för en hobby när man är tolv-tretton, och inte måste diska, laga mat, och faktiskt göra något med sitt liv). Frisk luft borde hjälpa mot min bedövande huvudvärk. Ergo: Jag går ut."

Inga kommentarer: