måndag, november 19, 2007

theresian - juli 2007 om Karpaltunnel Syndrom

Helge: Jag söker bloggar som skrivet om Karpaltunnelsyndromet. Min frågeställning är, kan vi hitta folk med hjälp av social media och bloggar som lider av handledsproblem? Hur kunde potentiella patienter diagnostiseras i tid? Rådgivning om arbetsplats-ergonomi är viktigt för både patienter och arbetsgivare. Karpaltunnelsyndromet förorsakar sjukfrånvaro och kostnader för individ, företag och samhället.

theresian - juli 2007 skriver så här: "Ha ha, Michael Jackson har bara ena handen lindad, jag har bägge :) Fick mina skenor från världens skönase arbetsterapaut, MP, igår. Jag behöver bara ha dem nattetid till en början. Tur det för man ser ju lite lattjo ut. Gick bra att sova med dem inatt. Händerna var inte bortdomnade när jag vaknade som de brukar vara, men jag hade fortfarande ont i fingrarna. Får se om det bättrar sig. Lite synd om El Sambo bara. Vaknade en gång i natt och kände för lite närhet, så i sömndrucket tillstånd skulle jag klappa El Sambo lite mysigt på armen... Jo tjenare! Noll styrsel i armen och en hård skena... det blev mer ett karateslag! Tjong sa det! Som tur var sov han rätt djupt och hade inget minne av det imorse..."

Inga kommentarer: